Correctief
Correctief onderhoud komt per definitie ongepland en vaak op een ongewenst moment. BAM Telecom beschikt over voldoende capaciteit om calamiteiten snel en adequaat het hoofd te bieden. Met slimme capaciteitsplanningsapplicaties zijn wij 24/7 volledig op sterkte om elke onverwachte gebeurtenis adequaat te pareren en kunnen wij opschalen indien nodig. Naast de feitelijke herstelwerkzaamheden verzorgen wij alle benodigde rapportages en dossiervorming voor schadeafhandeling, trendanalyse en inzichten die van belang zijn voor het in stand houden van uw netwerk. Kortom: wij kunnen u compleet ontzorgen.
Changes
Een netwerk is vrijwel elke dag onderhevig aan veranderingen. Nieuwe klanten willen aangesloten worden, nieuwe firmware moet worden geïmplementeerd of er dient een patch te worden gezet of verwijderd. Inzicht in planning en prestatie zijn voor zowel de gebruikers als de stakeholders van belang om de betrouwbaarheid en voorspelbaarheid te garanderen. Onze servicedelivery beheerst het totale proces vanaf het voortraject tot het weer verwerken van de aanpassingen. We hanteren hiervoor strakke SLA's en gedefinieerde kwaliteitseisen.
Network operations Center
Op preventief gebied heeft BAM Telecom een breed scala aan diensten en werkzaamheden. Voorkomen is beter dan herstellen. Wij helpen graafschade aan uw netwerk te voorkomen door onze analyses en monitoring van risicovolle werkzaamheden in de nabijheid van uw netwerk. Dankzij een 24/7 bereikbaar Netwerk Operations Centre (NOC) staan wij altijd voor u paraat. Zelfs onzichtbaar, met Fiber Monitoring bewaken wij uw netwerk live, vol continu. Elke verstoring bewaken en registreren we. Nog voordat er een echte storing optreedt, kunnen we preventief al corrigerende maatregelen nemen om een storing te voorkomen.
Netwerkregistratiesystemen
Voor het beheer van netwerken beschikken wij over kennis van en ervaring met netwerkregistratiesystemen, zoals Cocon en Geostruct, en het uitvoeren van modificaties, bijvoorbeeld als gevolg van weg- of andere reconstructiewerkzaamheden in de nabijheid van uw netwerk of bij uitbreidingen en nieuwbouw. Wij helpen u graag aan een voorsprong met onze vakkennis, bereikbaarheid, snelle respons- en reparatietijden en inzichtelijke rapportages.
Asset Management
Fysieke delen in het netwerk als POP-behuizingen, Co-Locaties en ILA-behuizingen moeten onderhouden worden om de betrouwbaarheid te waarborgen en levensduur te verlengen.
Met een gedegen assetmanagementprogramma zorgen wij ervoor dat alle componenten van elektrische installatie tot een simpel deurscharnier voorspelbaar blijven functioneren.
Toegangsbeheer
Toegangsbeheer maakt onderdeel uit van onze serviceverlening. Van op afstand openen en sluiten van ruimtes tot persoonlijk begeleiden van personen in technische ruimtes van onze opdrachtgevers. Met camera’s kunnen we op afstand de assets monitoren.
IT Beheer
Ook vanuit IT Services is onze dienstverlening gericht op het optimaal functioneren van uw netwerk. We zorgen voor monitoring, firmware updates, sparepart management en verhelpen van storingen conform de laatste ITIL-standaarden.