Angela van Hees (29)

Carrièreswitch

‘Ik wilde altijd al leerkracht op de basisschool worden. Daarom heb ik de Pabo-opleiding gedaan. In mijn derde studiejaar merkte ik dat ik het werken met leerlingen in kleine groepen of één-op-één veel leuker vond dan voor een grote groep staan. Tijdens mijn studie had ik al een bijbaan bij een drogisterij en daar ben ik na het behalen van mijn diploma blijven werken, omdat doorstuderen op dat moment geen optie voor mij was en ik niet gelukkig was voor de klas. Na twee jaar ben ik doorgegroeid tot filiaalmanager in een winkel in het centrum van Amsterdam. Met de komst van corona merkte ik dat het na 12,5 jaar tijd was om de drogisterij te verlaten en wilde ik heel graag terug naar het onderwijs. Uiteindelijk ben ik in de studiebegeleiding voor middelbare scholieren gerold. Verschillende factoren, waaronder de hoge werkdruk, zorgden ervoor dat ik toch weer om mij heen ging kijken naar iets anders. Via een oud-werknemer van BAM Telecom kwam ik bij de vacature voor de storingsdienst. Mijn eerste reactie was wat weet ik nou van glasvezel en wat heb ik in de bouw te zoeken? Maar na een gesprek en een uitgebreide kennismaking op de ‘werkvloer’ was er een klik en dacht ik: waarom ook niet, ik ga ervoor!’

Leren en ontwikkelen

‘Inmiddels ben ik ruim een half jaar werkzaam als werkvoorbereider en heb ik bij BAM vele cursussen mogen volgen. De cursus Basis Glasvezel en cursus VCA waren erg interessant en waardevol. Ik heb nog wel veel te leren wat betreft de technische kennis. Daar word ik goed in begeleid door mijn collega’s. De monteurs zijn ook allemaal bereid mij te helpen. Ik vind het erg leuk om nieuwe dingen te leren. Daarom ben ik, in alle jaren die ik werk, altijd wel bezig met een studie of ontwikkeling.’

Werken als werkvoorbereider

‘Nog steeds weet ik relatief weinig van glasvezel en heb ik mijn collega’s regelmatig nodig. Waar ik mij nu vooral nog mee bezighoud, is rapportages opstellen van verholpen storingen. Ik werk vrijwel iedere dag op het kantoor in Zwammerdam. Bij binnenkomst loop ik met mijn collega’s de storingen van de afgelopen dagen door. Welke storingen zijn verholpen, waar moeten we nog wat voor doen, welke rapporten moeten nog worden aangeleverd? Vervolgens maak ik de rapporten op, voornamelijk voor onze grootste opdrachtgever voor de zakelijke markt. Voor onze klanten is het van belang snel te reageren op storingen. Het is dan erg leuk om te horen van je opdrachtgever dat ze verbaasd zijn over hoe snel we storingen oplossen.’